lauantai 7. heinäkuuta 2012

Uudet housut

Seuraavaksi Ottobrenin uusimmasta lehdestä (4/2012) pääsi kokeiluun Forest Path -housukaava. Olen tykännyt Polarn o. Pyretin sammareista tytöillä, vaikka malli onkin leveähkö, mutta niissä on ollut mukava liikkua, jotenkin tämä malli muistutti juurikin noita sammareita, pakkohan nämä siis oli kokeilla ommella. Mielleyhtymästä johtuen valitsin kankaaksi kaapista löytyneen finecordin. Toinen syy tähän oli se, ettei minulla ollut rapsakkaa puuvillaa varastoissa, ja olen päättänyt vähän tuhota kangasvarastojani.


Kavensin housuja saumavarojen verran, eli juuri sopivasti. Seuraaviin voisin muokata noita etutaskuja matalemmiksi ja laittaa kaksoistikkauksen, että olisivat näyttävemmät. Ehkä myös suoristaisin punttia tai siis laittaisin lahkeensuusta leveämmäksi, lahkeet näyttävät edestä omaan makuuni liikaa porkkanoilta. Polviin voisi myö kokeilla muotolaskoksia tai rypytystä tuomaan polvelle liikkumatilaa.


Sivusta housut näyttävät omaan silmään kivoille.


Ja takaa istuvat yllättävänkin hyvin. Vain tuo etupuoli häiritsee minua.

Mutta oli näitä hidas tehdä, kun on tottunut vaan surauttelemaan tuosta noin suitsaitsukkelaan verkkahousuja. Tosin näitä voisin kyllä tehdä toisetkin, vaikka farkusta tai paksummasta vakosametista tai finecordistakin, pianhan se syksykin sieltä tulee.

Ai juu, pidensinhän minä punttiakin ihan hitusen. Nämä on siis hitusen pidennetyt housut 110-koon kaavalla 110-kokoa käyttävällä Pirpanalla. Yhtään en tiedä, paljonko Pirpana on oikeasti pitkä, nelivuotisneuvola kun on vasta kohta edessä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta päivääni jätämällä merkki käynnistäsi. :)